Laatste schooldag achter de rug!

24 maart 2017

Lieve mensen,

Vandaag heb ik mijn laatste schooldag gehad en de lessen zitten er nu op! Dus vanaf nu hebben we vakantieeee!! Whoehoe, over 2 weken moet ik nog een mondeling tentamen afleggen en daarmee sluit ik de minor Event Management 1 af. Voor de aankomende 2 weken hebben we nog geen idee wat we verder gaan doen. Er zijn nog wel een paar punten die afgestreept moeten worden op de ‘To do list Bali’. Dit is onder andere het beklimmen van de Mount Batur, dit is een vulkaan op Bali. Midden in de nacht worden we daar dan heen gebracht en kunnen bovenop de vulkaan een hele mooie zonsopgang zien. Verder willen we nog naar het waterpark, de zilverfabriek, naar het zuiden van Bali en natuurlijk een goed bruin kleurtje pakken!

In het weekend van 10-03 zijn we naar de Gili eilanden geweest. Dit zijn drie verschillende eilanden die je met de boot kan bereiken. Het duurt ongeveer anderhalf uur en dan ben je op het eiland. Van de drie verschillende Gili eilanden zijn we alleen op Gili Trawagan geweest, deze is het meest toeristisch van de drie. De andere twee eilanden Gili Air en Gili Meno zijn minder populair en ook nog best primitief.

Toen we aankwamen op Gili Trawagan hadden we een hostel geboekt voor weinig geld, toen we daar aankwamen wisten we meteen waarom het zo weinig had gekost, het was namelijk 10x niks! We hadden een kleine kamer zonder airco en het zag er heel pauper uit. We hebben toen besloten met z’n allen dat we hier geen 2 nachten zouden gaan doorbrengen. Toen we dit hadden besloten moesten we natuurlijk opzoek naar wat anders. Maar eerst, even lunchen! Door al dat heen en weer getrek met zware tassen hadden we dat wel verdiend. Tijdens het eten zijn we gaan zoeken naar wat anders en je raad het al, het was behoorlijk volgeboekt! Uiteindelijk hebben we toch een mooi hotel kunnen vinden met zwembad, ontbijt en een airco.

We waren met een groep van 8 mensen waarvan 2 vrienden van Frank. Die waren voor 2 weken op bezoek! Doordat het hotel best volgeboekt was, moesten de 4 jongens in een andere accommodatie slapen dan wij, maar gelukkig zaten we naast mekaar, prima geregeld! Gili Trawagan is best een party eiland dus de eerste avond zijn we met z’n allen even flink wezen stappen. Er was één lange strip met allerlei verschillende barretjes en diverse soorten muziek. We zijn aan het begin van de avond in een beer pong café beland, hier stonden allemaal tafeltennistafels met van die grote rode plastic bekers. Deze kan je dan vullen met drinken en het is de bedoeling dat je hierin dan een pingpong bal gooit. Wanneer deze erin zit moet je de beker opdrinken. Na dit spel te hebben gespeeld zijn we met z’n allen naar een ander café gegaan en hebben hier gedanst totdat de muziek en de lichten aanging.

De volgende morgen hadden we een licht katertje te pakken, maar dat mag de pret niet bederven! Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan en hebben daar een snorkeltocht geregeld. Ik had al eerder een keer gesnorkeld in Lembongan en vond het super leuk om te doen. Tijdens deze snorkeltocht heb ik weer prachtige gekleurde vissen gezien en een schildpad! Dit was de eerste keer dat ik een zwemmende schildpad heb kunnen spotten! Na het snorkelen hebben we met z’n allen een fiets gehuurd en hebben zo het eiland kunnen verkennen. Op het hele eiland waren amper scooters en auto’s te bekennen en alles werd gedaan met de fiets. In Denpasar (waar mijn hotel staat) is het verkeer heel chaotisch en rijden er continue scooters en auto’s ik vond het super relaxed dat die hier niet waren en heb heerlijk kunnen genieten van de omgeving en de zonsondergang.

Het weekend van 17-03 hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan, we zijn voornamelijk naar het strand geweest en wezen shoppen. In Kuta zit een groot winkelcentrum die beschikt over de H&M, Mango en allerlei winkels die we ook in Nederland hebben. Op zondag 19-03 was de Partysquad in Sky Garden. Sky Garden is de grootste discotheek in Kuta en heeft 6 verschillende zalen. Omdat de Partysquad uit Nederland komt moesten we daar natuurlijk wel even na toe! Alle Stenden studenten dachten precies hetzelfde hierover en dat resulteerde in dat het hele hotel naar de Partysquad toe ging. Tegen een uurtje of 3 waren ik, Laura, Isa en Frank weer terug in het hotel. En waren we helemaal doorweekt, want op het moment dat wij Sky Garden uitliepen regende het gigantisch. De laatste week is het behoorlijk bewolkt en regent het bijna om de dag.

Gisteren (22-03) werden we in de ochtend wakker geschud door een aardbeving. Ik werd wakker en het hele bed trilde alle kanten op, net zoals de slaapkamer. Doordat ik nog behoorlijk slaperig was drong het niet tot me door wat het zou kunnen zijn en ben ik weer rustig in slaap gevallen. Achteraf bleek de aardbeving een kracht van 5,6 op de schaal van Richter te hebben. Meerdere studenten zijn op de slaapkamer gerend en wisten niet wat ze moesten doen. Laura lag naast mij en dacht dat ik weer lag te draaien in bed, haha! De aardbeving heeft geen schade achtergelaten en er zijn geen rare dingen gebeurt gelukkig!

Hierbij een update van de afgelopen twee weken! In het mapje Gili heb ik foto’s toegevoegd van dat weekend!

Heel veel liefs,

Nadien xxxx

1. Helma:
    24 maart 2017
    Hee dien, mooi verhaal. Mooi eiland wel wat anders dan Vlieland he!!
    Spannend die aardbeving, jullie zijn wel echte koele kikkers: gewoon doorslapen...gelukkig dat alles goed afgelopen is. Lang leve de H &M (zelfs op Bali) je zou maar shop-afkick verschijnselen krijgen! veel plezier nog jullie geniet van de vakantie!!
    Gr & Dikke Kus: Ron & Helma
  2. Susanna:
    25 maart 2017
    Zo te zien vermaken jullie je prima!!! Geniet van de vakantie.

Groetjes Susanna
  3. Papa:
    25 maart 2017
    Voor je minor Event Management ben je al geslaagd voor praktijk onderzoek haha. Straks wordt het ook nog dansen, 'dansen' dansen op de vulkaan. Succes alvast met je mondeling tentamen en blijf genieten van deze bijzondere studie periode. Liefs papa
  4. Nick:
    26 maart 2017
    Heee lieverd, fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.. Binnenkort nog even je toets knallen en dan samen twee weken genieten! :)

Trots op je topper! geniet ervan!

xxx