Zuid-Afrika tot nu toe!

11 juni 2017

Hallo lieve mensen,

Het is inmiddels alweer 3 weken geleden wanneer ik mijn laatste reisblog heb schreven, dus het werd hoog tijd voor een nieuwe! Ondanks dat ik de afgelopen 3 weken niet heel erg veel ben weg geweest heb ik nog toch nog wel wat te vertellen.

In het weekend van 26-05 samen met Nadieh, Laura, Jet, Bart, Nico, Franzi en Jonathan naar Hogsback geweest. Hogsback ligt in de Oostelijke Kaapprovincie van Zuid-Afrika en in het weekend dat wij er waren was het ook vrij koud! Overdag is het niet warmer geweest dan 15 graden en van de twee nachten was er zelfs één nacht maar 1 graden boven 0, goed koud dus!

Vanaf Port Alfred was het ongeveer 3 uur rijden naar Hogsback en de weg erna toe was echt prachtig! De weg erna toe is behoorlijk heuvelachtig en omringd door bergen en bomen. Toen we in Hogsback waren aangekomen bij het hostel Away with the Fairies hebben we onze spullen neergelegd en zijn we wezen hicken. Dichtbij het hostel was een wandelroute en als eind punt van deze route kwam je bij een waterval uit. Deze hicke heeft ongeveer twee uur geduurd. Toen we eenmaal met z’n allen bij het eind punt waren en naar boven liepen stonden daar een groep Afrikanen feest te vieren. Er werd muziek gedraaid, gedanst gegeten en gedronken. We kwamen aan de praat met één van deze mensen en die vertelde dat deze groep allemaal studenten waren die waren geslaagd voor hun opleiding, een hele goede rede om feest te vieren dus! Ze nodigden ons uit en wij hebben samen met hun een drankje gedronken en gedanst. Het was super leuk om te zien hoe deze mensen een feest vieren. Ze hadden allemaal eten en drinken meegenomen en er stond een grote bus luide muziek te draaien! Na met hun te hebben gedronken en gedanst zijn we terug gegaan naar het hostel en hebben hier gegeten. Bij het hostel zat ook een kleine bar waar wij de avond samen hebben doorgebracht!

De eerste nacht heb ik samen met de drie meiden een kamer gedeeld en de tweede nacht kregen wij een huisje waar we met 6 man in konden slapen. Nadat we deze ochtend zijn verhuisd zijn we naar een uitkijk punt gereden in Hogsback en daarna naar het labyrinth (zie foto’s). Hierna zijn we boodschappen wezen doen want Laura en Jonathan stelde voor om die avond samen te gaan koken! Toen we terug waren in het huisje wouden die jongens de kachel aan steken met brandhout. Echter bleken er twee ingangen te zitten in de kachel waar het hout in moet. Helaas ging dit de eerste keer niet goed en hadden ze het hout aangestoken aan de verkeerde kant. Je raad het nu vast al... het hele huisje stond blauw van de rook! We hebben de hele middag de ramen en deuren open moeten houden om de rook weg te kunnen krijgen haha! Laura en Jonathan hadden deze avond pasta gemaakt en na de pasta hebben we met z’n allen een paar drankjes en dansjes gemaakt in het huisje en daarna nog naar de bar toe geweest!

De volgende ochtend zijn we naar een waterval toegereden waarbij je helemaal op de top van de waterval kon staan, het uitzicht hiervan was prachtig! Na een paar uur in de auto te hebben gezeten kwamen we weer in Port Alfred aan. Dezelfde avond hebben we de auto weer ingeleverd en dit was het weekendje Hogsback!

In de week van 29-05 ben ik samen met mijn groepje druk bezig geweest met het organiseren van de Karaoke avond en hebben we Laura haar verjaardag gevierd! Er zijn niet heel veel kroegjes in Port Alfred en daarom hebben we ook maar weinig keuze. We zijn deze avond in Guido’s beland en dit is best een populaire kroeg onder de studenten. Het Karaoke event dat ik samen met mijn groepje ga organiseren vind ook in Guido’s plaats.

Doordeweeks zitten wij vaak met z’n allen in Links een drankje en een kaart spelletje te spelen. Een meid die in Links werkt had onze groep uitgenodigd voor een braai bij haar thuis (een braai is een barbecue). Dus op zondag 04-06 zijn we bij haar thuis geweest en hebben we daar gebarbecued. In Port Alfred is op zondag alles dicht behalve de supermarkt. Een zondag voelt hier dus ook echt als een zondag aan haha!

Op maandag 05-06 was de Karaoke avond! We hadden in de voorverkoop al aardig wat kaarten verkocht (65 stuks) en voor dat de Karaoke begon konden de mensen pizza komen eten. Het thema van deze avond was Crazy Rockstar en daardoor heb ik samen met mijn groepje de hele avond in een rode glitter tutu met een rode vlinderdas strikje rond gelopen! We hadden wel verwacht dat het deze avond druk zou worden en dat is ook gebeurt. In totaal zijn er 130 mensen geweest en iedereen heeft genoten van de Karaoke en van de drank haha! Twee dagen na de Karaoke hadden we een feedback meeting met onze docent die ook aanwezig was deze avond. Zij vertelde ons dat het een goed en geslaagd event was maar had natuurlijk ook wel wat feedback puntjes. Inmiddels is de Karaoke al bijna een week geleden geweest en hebben we de afgelopen week gewerkt aan het portfolio dat we in moeten leveren. Op vrijdag 23-06 moet ik samen met mijn groep een presentatie geven over het event en dan zijn we klaar! Dus ik heb tot en met die datum vakantie! Morgen gaan Laura en ik met de auto weg naar Durban en komen zondag 19-06 weer terug. Wat ik allemaal ga mee maken in dit avontuur kunnen jullie weer lezen in mijn volgende reisblog!

Heel veel liefs!

1. Helma:
    11 juni 2017
    Hee nadien fijn te lezen dat jullie het nog steeds naar de zin hebben! Prachtige foto's ook weer. Geweldg die natuur daar! Rokjes staan btw ook goed. Geniet er nog even van tis zo voorbij... dikke kus Ron & helma
  2. Dewy:
    12 juni 2017
    Heerlijk verhaal weer! ❤❤❤
  3. Susanna:
    13 juni 2017
    Leuk leuk!!
    Vooral die foto met die giraffe.

Groetjes Susanna
  4. Papa:
    13 juni 2017
    Succes alvast voor as vrijdag. Het begint hier inmiddels ook al aardig braai weer te worden en (uit) roken kan je fam in Emmen centrum ook ;-) Geniet nog maar even van dit stukje vd wereld want voor je het weet......., liefs papa